Hemma bäst eller?

Har varit hemma en vecka nu och visst det känns jättebra. Så trevligt när jag parkerade bilen efter att ha kört 180 mil på två dagar och jag hör några prata utanför mitt hus och jag ser tre av mina vänner sitta klara med ett glas vin. Då känner man sig välkommen hem. Men jag har så mycket kvar i Tana och nu måste jag fundera på hur jag ska ordna boende nästa sommar. Ska jag hyra eller ska jag bygga en typ av norsk Atterfalstuga. Har inte lust egentligen att ta lån på ca 250 000 men hyra kan ju även det bli dyr om jag ska hyra varje sommar. Att bo hos brorsan fungerar tyvärr inte längre. Jag tycker själv det går bra men han vill ha sitt hus för sig själv och att jag stannar sex veckor blir lite väl länge. Jag förstår det för även jag behöver vara själv mellan varven men jag tyckte inte vi gick på varandra utan levde var våra liv men nu är det så. Jag har redan hunnit träffa vänner och toppen blev i går att jag på stan lunchade med min svägerska och hennes barnbarn. De tog en Stockholmshelg och kom från Oslo där de bor. Trevlig att vi håller kontakten och ses ibland fast det inte blir så ofta. Ska träffa sonen i morgon, ska bli så trevligt eftersom vi inte har sätts på hela sommaren. Sen blir det att planera in några volontärjobb för Stadsmissionen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0