Varit lugna dagar

Var en tur till Nuorgam i Finland för att handla lite och på vägen hem stannade kusinen och jag på Tana samiska museum. Det var rätt intressant, mycket gammalt från den tiden innan och när jag växte upp. Sedan tog jag jyckarna på tur igen till Harrevann, ca 9 km tur/retur. Där träffade jag trevliga gubbar från bygden som var och förberedde Lions veckan där de ska ha ungdomar på läger några dagar. En gubbe påminde om att den väg som går upp till Harrevann från huvudvägen ble byggd på initiativ av min far. Jag kommer gott i håg när vägen byggdes. En grusväg som gör att bilar kan ta sig till sjön. Idag blev det hemma i toppenfint väder. Blev mycket terasshäng då jag var hundvakt då brorsan skulle i väg på möte i Utsjok, Finland. Sen blir det fullt program till helgen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0