Ett bra avslut på ett bra 2017

Mitt skift hade kyrkfrukosten på St Paul i dag på nyårsafton. Det blev trevligt med en bra präst och jag fick tid att prata med några av frukostdeltagarna. Promenaden från Mariatorget till Östra station tog sin tid då jag verkligen njöt av Stockholm i ett grådis men solen kom fram lite när jag närmade mig Valhallavägen. 2017 blev mitt första hela pensionärsliv och med början i januari med fyra veckor i Las Palmas och sedan sex veckor i somras i Tana så verkar jag ha gjort någon form av planering av hur jag vill ha det. Mellan dessa perioder av ledighet så blir det tid för Stadsmissionen och det ger mycket att vara volontär. Sedan har jag som tur är en hel del vänner som jag träffar och uppskattar så mycket. Resor till München och dottern, luncher och träffar med sonen då och då är mina verkligen guldkorn i tillvaron. Jag är mycket tacksam, 2018 börjar också bra med planerad sex veckor i Las Palmas igen. Ser fram emot bättre temperatur med mycket sol och ljust till sex /halvsju på kvällen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0