Var rädd om dig

En fantastisk fin julhelg blev det. Sonen jobbade både julafton och juldagen men var ju med på julafton kväll. Hans katt som stannade i fem dagar gjorde sig hemmastadd .. Dotter kom på julafton från sin pappa och stannande en vecka. Det blev intensivt med träff med alla sina vänner och vi hade traditionsenligt vår tacokväll på annandagen med några vänner både till mig och henne. Sonen var med och det blev mycket lyckad. På julafton hade vi vänner på brunch och på kvällen fick min inneboende vara med och det uppskattade han som jag förstår. Dottern och jag hade en spadag som blev mycket trevligt men vid lunchen fick hon ett tråkigt besked från München där en fotbollskompis till henne hade förolyckats när hon åkte skidor. Än en gång fick hon uppleva hur livet kan vara så skört och hur snabba allt kan ändras. Som mamma blir man förstås ledsen för hennes skull och man börja själv tänka på hur livet är och hur det kan sluta. Så när jag kramade om henne på Arlanda så var avskedsorden så klart: Var rädd om dig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0