Las Palmas

Har varit här i fyra dagar redan och trivs. Resan gick bra med bästa crew på Novair. Jag kom snabbt till lägenheten som är ok. Det är dock mörkt med fönster mot innergård och ingen balkong så kommer jaq hit nästa vinter så får det bli något annat. Det var ett perfekt val att lämna vintern i Sverige för fyra veckor. Det är inga 30 grader här i Las Palmas som det kan vara på charterställena i syd. Här är det runt 20 plusgrader fast i går blev det upp mot 26 grader och då blev det strandhäng för mig. I dag långa promenader längs Las Cantras stranden och lite shopping. Jag har lite planer att umgås med crew från Novair men höjdpunkten blir när dottern kommer ner om knappt två veckor.Annars har jag inga problem att vara ensam. Det hade jag varit vissa dagar även hemma. Det här är ju ingen semester utan byte av miljö för fyra veckor. Jag får bättre temperatur och flera timmar längre sol än hemma. Jag ser fram emot de fortsatta veckorna här.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0