Livet längs Las Canteras promenaden

Jag har det oförskämd bra. Dagarna går till långa promenader, strandhäng på varmare dagar och även lite socialt liv. Redan förra fredagen träffade jag några cabin crew från Oslo som jag var och käkade med och sen i söndags blev det middag med en gammal kollega, flygkapten och hans fru. De har seglat ner sin båt från Åland och kamperar i båten med sin hund för tredje vintern i rad. Vi hade inte setts på flera år, sedan han slutade flyga så det blev en fin kväll med mycket nostalgiprat. Så i måndags kom en ny crew från Novair, även denna gång från Oslo och jag hängde med dem både måndag och tisdag. Det är underbart att veta att de tycker det är roligt att träffa mig. Att jobba från kontorets sida mot crew är inte alltid lätt och konflikter kan uppstå men tydligen har jag klarat av detta bra. Det märktes även att 35 år efter jag slutade på Scanair så blev det glada rop och kramar när några av de gamla i crew kom och kramade om mig i samlingsbaren utanför hotellet. Numera jobbar de i Thomas Cook. Man har svårt att känna igen allihopa som jag jobbade med eftersom 35 år har gått och vi har ändrats lite allihopa på dessa år. Nu har jag några lugna dagar innan dottern kommer på lördag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0