Härlig dag i går

I går var kusin Inga och jag på traditionell tur till ett ställe som heter Lavonjarg. Man måste åka båt dit då det inte finns några vägar dit. I min barndom fanns det faktisk en butik där och min pappa såg till att vi handlade där ibland för att gynna handlaren. Det var en del fastboende där på den tiden man i dag används stället som sommarnöje för folk som bor på lite mer centrala orter. Vi hängde på en grupp som skulle gå ca 4 km till en gammal fäbod. Förr i tiden tog man boskapen dit för att beta då det fanns mycket betesmarker. Det blev en fin tur på torra stiger men även riktig våtmark så skorna blev rätt så sura efter ett tag. Vi gick längs en liten fjord och när vi kom fram var marken omringad av låga berg och en älv som forsade ner till fjorden. Det var strålande väder så turen blev lyckad. Tillbaka i Lavonjarg blev det att äta lite, prata med gamla bekanta och tillbaka över fjorden. VI åkte vidare till en annan marknad i närheten och där blev det att kolla på alla försäljningar av olika slag och sen en fika med några av mina andra kusiner. De träffade jag även sen på kvällen för att umgås lite. I dag,i fortsatt strålande väder har det varit mest vila.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0