Så himla kallt

Det har varit kallt de senaste dagarna men det ska vända till helgen så då blir det mera uteliv. Tog dock en tur med Delko och Sarek, våra engelska setters i går i gråvädret men gott med frisk luft. Brorsan har en kompis på besök, de ska på fjälltur i morgon så jag kan njuta av huset för mig själv. Kusin Inga och jag får ta några utflykter. De tar med sig båda hundarna så det blir rent och snyggt på köksgolvet några dagar. Trots kylan har vi haft det mysigt inomhus. Brorsan har gjort god mat och vi har tagit några glas vin till. Idag var Inga och jag tillsammans med hennes barnbarn VIlde en sväng till Nuorgam i norra Finland och handlade. Tog en fika och träffade en bror det en man mina bästa väninnor jag hade i skolan. Kul att träffas och prata. Vi hade inte setts sen skoltiden för ca 50 år sen. Tiden har rusat i från oss, det är då säkert. Nu när jag är pensionär och har tid här uppe så hinner jag träffa gamla klasskompisar och andra bekanta och det är så trevligt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0