Hösten rullar på

Har varit några fina höstdagar sen i måndags och jag har promenerat både till Vallentuna Centrum och här hemma till Vallentunasjön. Det är en fin sjö men tyvärr med dåligt vatten så bada är inte kul. Fast när vi bodde med våra två pojkar, mitt ex och jag, då cyklade vi ner till sjön på helger och killarna kunde bada och vi hade picknick. Så förfärligt länge sen. Jag stack inom mina två goda vänner som bor nära Kyrkby centrum för en fika innan jag traskade vidare hem. Så skönt att kunna bara gå hem till någon och ta en fika mitt på dagen. Är lite ledsen över att ena väninnan flyttade från Kyrkbyn så nu blir det att åka bil till henne. Fast några till vänner har jag på gångavstånd men de jobbar ju på dagarna. Det var höststädning i samfälligheten i lördags och som vanligt var det många som inte ställde upp. Jag jobbade och stod i trots lite småsjuk. I söndags var det jobb på Klaragården, men stack inom Täby Centrum och fikade med god väninna. Vi hade inte sätts på ett tag så det blev mycket prat. När jag kom hem var det bara att städa min egen trädgård. Fick ju passa på eftersom containern skulle hämtas på måndag. I går var jag och såg filmen om Björn Borg. Den var bra. Man fick en inblick i hur han var som tennisspelare, hans koncentration och förmågan att lämna allt utomstående när det var dags för match. Att han hade ett så häftigt humör när han var yngre är något man inte vetat något om. Jag såg honom i en match i Båstad i början av 70-talet och då kan han inte ha varit mer en ca 17 år. En mycket duktig idrottsman värd att beundras.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0