Lunch och fika med gamla kollegor

Idag blev det en tur till stan och luncha med tidigare kollegor på Sushi Room. De har absolut den bästa sushin och där har jag lunchat många gånger men nu blir det bara några enstaka gånger per år. Det är alltid kul att komma till gamla arbetsplatsen och träffa de som jobbar kvar där. Det har hänt mycket och bolaget har blivit mindre så jag känner att jag slutade i rätt tid för ett och ett halvt år sen. Jag har alltid jobbat med utmaningar och haft mycket att göra så förmodligen hade jag tyckt det varit lite tråkigt och för lugnt som det är nu. Jag är glad jag fick ett så bra avslut på jobbet när jag gick i pension. Det är skönt att efter fikat och alla kramar bara ge sig ut på stan och ge sig hemåt. Jag passade på att ta en lång promenad längs Brunnsviken till stationen vid universitetet och sen hoppade jag på Roslagsbanan till Kyrkbyn. Jag saknar inte jobbet men jag kan sakna jobbatmosfären i bland. Sen blir vi fd kollegor bjudna på 20 års jubileumsfest i november och det ska blir riktigt kul.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0