Mer en 30 år sen senast, en helg på Gotland

Helt oplanerat hamnade jag i Visby över helgen. Ett gäng tjejer som umgås i en grupp blev inte fulltalig och eftersom jag känner några av tjejerna i gruppen så tänkte de på mig när det fanns en plats kvar. Det blev båttur över och sen checka in på Scandic hotell. Lördagen tillbringades i Visby med marknad i gamla kyrkoruinen och modeshow på Adelsgatan. VI gick sen till Lindgården för att lyssna på Di sma under jordi och käkade lite. Därifrån gick jag själv på nostalgipromendad till St. Pers gränd där min sons farmor bodde i ett mysigt hus som låg i en triangel. Gränd och gator går runt huset. Nu var huset i ny gul/orange färg istället för det ljusvita som jag kommer i håg det var. St Hans och St Pers ruin låg på andra sidan gatan precis som jag minns det. Tänk det var mer än 30 år sen jag var där senast, innan min son föddes. På kvällen åt vi middag på en trevlig restaurang och tog en sväng till Munkkällaren, en klubb med flera barer och dansgolv. Det var ett mysigt ställe. På kvällen var det att vandra tillbaka i ösregn till hotellet. Dagen efter var perfekt med ösande regn och kraftig blåst. För då tillbringade vi dagen inomhus på spa med bad i jacuzzi, massage och även 50 min på gåbandet på gymmet. Sen båttur hem på kvällen i stormvindar, fast det gick bra i vilstolarna. I Nynäshamn blev vi hämtad av en limousine som körde oss hem. Detta fixat av en av tjejerna vars son kör limousine. En härlig helg blev det och jag är tacksam över att tjejerna frågade mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0