Gamla vänner blir som nya

Tänk vad Facebook är bra, inte i första hand för att skriva statusar på vad som händer och vad man gör, fast det kan ju även vara lite roligt. Har någon vän gjort något trevligt så blir man glad och om någon skriver något tråkigt har hänt så försöker man stötta. Men fördelen är ju att oftare ha kontakt med vänner och släkt långt borta. Det är något jag verkligen uppskattar. Det finaste är dock att hitta gamla vänner som av någon anledning har varit borta från ens liv i flera decennier. Så träffas man igen som här om veckan när jag var hemma hos en kollega som jag jobbade med för över 30 år sen. Nu har vi umgåtts sen ett år tillbaka och det känns som förr faktisk. Det roliga är att nu jobbar min och hennes son på samma företag. Sen att få träffa min exsvägerska från Skåne och hennes man som jag inte har haft kontakt med sen jag flyttade därifrån 1978 och nu via Facebook träffas igen i Stockholm. SÅ trevligt och så mycket att prata om. Visst man fyller igen de långa luckorna på alla år som gått, förstås hinner man inte med allt på ett möte men det ger ju anledning att fortsätta träffas. Sen övergår ju den nya vänskapen att bli här och nu och vad som händer just nu. Jag måste uppsöka, vänner jag vet kommer bli kul att ta upp bekantskapen med. Fast ikväll blir det middag hos en god väninna jag har känt nu i ca 17 år. Det roliga är att hemma hos henne finns två amerikanska vänner till henne där hon och den ena har varit vänner i över 30 år. Vänskap är viktigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0