60-års fest och tiden flyr

I fredags hade en god vän till mig 60 års fest här i Kyrkbyn. Vi har känt varandra i snart 19 år och träffades via fotbollen där våra båda döttrar spelade i IK Frej. Det är lätt att få kompisar via idrotten när föräldrar träffas och börjar prata. Vissa får man extra bra kontakt med och denna kvinna och jag har hittat varandra. Vi brukar vandra en mil i idrottsspåret och prata om allt möjligt, våra barn, speciellt döttrarna då och jobbet såklart. Vi har mycket gemensamt där och kan diskutera i timmar. Sen är det så trevligt att vi bor på gångavstånd så vi kan slinka in hos varandra en vanlig kväll i veckan och ta ett glas vin. Är det middagar så är det bara trevligt satt gå hem på sena kvällar och slippa taxi eller bil. Festen var mycket trevlig, jag känner förstås en del av de som var där men även nya bekantskaper. Det blev bra samtal men även mycket skoj. Sen hade hon ju mixat sin favoritmusik som gjorde att dansgolvet blev fyllt på en gång. Jag hade själv min 60 års fest där för snart åtta år sen i samma lokaler och det känns hemskt att så många år har gått. Man ska ju inte kolla så mycket på åren som rinner i väg och jag känner att jag har kommit till ett stadium där jag kan njuta av livet här och nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0