23 december

Gick upp rätt så tidigt men har ändå kontroll på det mesta. Vi reser till München i eftermiddag och min snälla kompis kör mig till Arlanda där jag möter sonen. Dottern kom med en sen önskan att jag måste köpa med mig saffran som är dyrare i Tyskland. Så det är bara att ge sig i väg till affären än en gång. Jag har varit på stormarknaden två gånger senaste dagarna och det är knappt så man fått parkeringsplats. Har varit lite förvånat över mig själv, här har jag hur mycket tid som helst på lugna dagar att gå i affärer och så väntar jag till alla kontorsnissar är ute. Märkligt. Fast de har det mesta i München så tar jag med en burk sill, rökt lax och förstås mina special köttbullar som dottern vill ha. För inte att glömma lite hjortron som vi ska ha i pannacotta. Ser verkligen fram emot firandet med mina fina barn. Eftersom dottern jobbar julafton så går vi ut på italiensk restaurang på kvällen och firar hemma hos henne på juldagen enligt tysk tradition. I fredags hann jag med lite vin på Tysta Marie i Täby Centrum tillsammans med min frissa som även är god vän. Skönt med lite avkoppling. Hann även med att vara med på vattenjympa fredags. Året är snart slut och nya äventyr väntar i 2019, det hoppas jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0