Slut på 2018

Det gick fort även det här året. Jag lever ett bra liv, har inte mycket att klaga över. Än så länge räcker pensionen till en hel del men jag har varit pensionär i två och ett halvt år och efter fem år som pensionär så försvinner några av mina tjänstepensioner. Började året med sju veckor i Las Palmas. Hyrde en lägenhet nära Las Canteras och hade det superfint. Men efter två vintrar på Gran Canaria känner jag inte just nu för en tredje vinter. Jag vill ha miljöombyte. Våren hemma blev bra och värmen kom och varade till augusti. Tredje året i följd tog jag min Audi de 170 mil till min hembygd Tana och stannade i nästan sex veckor. Som vanligt är det så fint att vara där och även vi fick en hel del av den varma sommaren som södra Skandinavien hade i hela fyra månader ungefär. Umgänget med släkt och mina nyvunna vänner gör att jag vill tillbaka till sommaren. Hur länge det blir denna sommar vet jag inte ännu. Jag jobbade ju faktisk i år som hjälp med förtidsröstning i riksdagsvalet och även själva valdagen. Det var kul och intressant och det gör jag gärna igen. Sen har jag fortsatt på Klaragården och Kyrkfrukost i St Paul kyrka för Stadsmissionen och det trivs jag med. Det bästa av allt, är träffen med mina barn. Lite oftare med sonen eftersom han bor så nära men dottern i München träffar jag ändå ca fem gånger per år, både här hemma och i München. Sen har jag mina vänner jag umgås med från tid till annan, så jag har det bra och 2018 blev ett bra år. Jag hoppas det samma med 2019, både för mig, mina barn och alla vänner.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0