Soultrain, nej det tåget har gått

I fredags blev det promenad runt Rönningesjön med väninna och det slutade med att vi på kvällen skulle ta oss in till stan och gå på Soultrain, som arrangerar afterwork eller vad det nu är ute på terrassen på Cafe Opera. Oftast blir det ju att man håller sig i Kyrkbyn eller Täby så stan vore ju fint tyckte vi. Och på Cafe Opera hängde man ju något på 80 talet eller på Victoria som ligger i närheten. Men det är snart 30 år sen men ändå, kul att gå dit, kanske träffa någon bekant från tidigare flygbolag. Nej, det var inte kul, musiken dånade, var vi än rörde oss tyckte jag att jag hade en bas dunkande i örat. Rosevinet var surt och vi var faktisk kvar så vi tog även en cava och som vi sa, den var lite bättre. Det var folk överallt och fler blev det. Jag spanade runt men kunde inte känna igen någon. Antingen har mina gamla bekanta och fd kolleger blivit så gamla att jag inte känner igen dem eller så har de slutat gå på dylika tillställningar och jag konstaterade att det borde även jag göra. Det var skönt att få lämna och gå till T banan och sen komma hem till Kyrkbyn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0