Midsommar igen

Efter att ha varit ute på en ny kryssning där vi firande femårsjubileum med vänner som gifte sig just på en kryssning så blev det midsommar igen. Dottern kom hem med ny pojkvän och stannar en vecka. Som vanligt blev det träffar med vänner och förstås middagar hos hennes pappa men jag har ju henne hemma så jag ser henne vid frukosten och lite emellan. I morgon är det hon och jag som ska som ska umgås lite på spa och sen på kvällen blir det middag ute med brorsan. Såklart skulle det vara regn och rusk på själva midsommarkvällen men jag hade en trevlig kväll på Söder hos god väninna. Maten var superb, hon och hennes son kan verkligen trolla fram de godaste rätter. På väg hem sken solen upp och väl hemma hamnade jag i sällskapsspel med några av dotterns vänner som var kvar från deras firande. Min dotter har verkligen trevliga väninnor, några är med redan från lågstadiet och sen har det kommit till fler från gymnasiet. Resten av helgen blev det powerwalk, kolla på fotboll på kvarterskrogen med vänner. Sen söndag morgon iväg till Stadsmissionen på Mariatorget och fixa kyrkfrukost med gänget. Vi jobbar bra ihop så ordna frukosten innan innan gudstjänsten gick galant. Välkända fd biskopen Karolina Krook höll i gudstjänsten. Hemma igen blev det en powernap och sen fotboll med lokala fotbollslaget Frej. Ny vecka nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0