Sköna maj

Alltså, jag bra njuter varje morgon med mitt kaffe ute på terrassen. Hela maj och nu in i juni fortsätter värmen. Det var tyvärr en dipp i tisdag och onsdag då jag var på en Ålandskryssning. Jag gillar ju på hemresan att sitta uppe på däck och njuta av vackert väder och skärgården runt om när man seglar in till Stockholm, men denna gång var det för blåsigt. Förra helgen var jag i München hos dottern. Härliga dagar som toppades med vandring i tyska Alperna. Det blev en kämpig vandring från 1300 m upp till 2057 m. Sen blev det väl några km mer eller mindre rakt upp. Både dottern och jag var stolta över mig. Det var superväder även där så jag hade en dag i Engelska Parken medan dottern jobbade. Jag gillar verkligen München så det blir fler resor dit. Nu kommer dottern hem till midsommar så det ska bli mysigt att ha henne här. Det är 60 år som gäller i år. I torsdags firade vi en väninna i stan och fredag om en vecka är det nästa. Men det är bra, då får jag komma in till stan och Stockholm är så fint på sommaren.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0