Är hemma bäst?

Har varit hemma en vecka nu och första dagarna rullade på med besök hos handkirurg och härlig konsert på Cirkus med Bo Kaspers. Sen blev det försenad födelsedagsmiddag hos grannen och fick träffa hennes bror med sambo. Två riktigt trevliga personer. Sen kom nya veckan och med den kyla och massor med snö. Fram med snöskyffeln och bara skotta. Lämnade bilen ute ett dygn tyvärr och den var helt täckt av tjockt lager med snö. Tog den in i garaget och där får den vara hela vintern. Tar bara ut den när jag måste i väg nånstans och det blir inte mycket närmsta veckorna. Men så upptäckte jag att mina vinterskor var inte mycket att ha i denna kylan så måste ut och fixa nya varma. Stod ute över en halvtimme igår för att ta bussen till T-banan för att jobba på Klaragården. Alla bussar var inställd och jag frös på fötterna när jag gick hem igen. Jodå det är vackert när solen skiner och lyser om all snö, när man tittar inifrån. Men jag har passerat det där stadiet med att älska kalla vintrar. Nu ångrar jag att jag inte stannande några veckor till i Las Palmas. Jag skulle älska att i lagom temperatur ge mig ut att åka längdskidor, stanna och äta apelsiner och dricka varm choklad som man gjorde när man var yngre men nu bor jag nära en stor stad och i stora städer ska det inte vara sån här kyla. Men tyvärr så bor man i kalla nord och får stå ut med detta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0