Hemma igen

Det var värsta vintervädret när vi drog till Gran Canaria 02 feb. Snön vräkte ner och sen var det flera minusgrader. Perfekt tajmat alltså att flyga ner till värmen i Playa Ingles. Vi fick bästa servicen när vi flög med mitt gamla bolag. Jag känner ju alla flygvärdinnor och piloter och de tog verkligen hand om oss. Kul att upptäcka att vi bodde på ett tidigare crewhotell som användes på 80-talet. En vecka går fort men vi hann med så mycket. Min väninna älskar att sola och att dansa till dansband. Inte helt mina hobbies men det gick fint att få lite sol på sig när man hade en god bok att läsa. Jag föredrog stranden framför poolen där det var mycket aktiviteter från lekledare. Typisk charterhotell. Vi gick mycket, blev över 1,5 mil när vi gick längs stranden till Meloneras och tillbaka. Överlag blev det mycket vandringar även i Playa Ingles som är mycket utsträckt. Vi hann träffa flera bekanta som vi umgicks med bl a tidigare kollegor både till mig och min väninna samt min kusin och hans fru från Tromsö. Även hann jag med till Puerto Rico där en tidigare klasskamrat till mig hade hyrt lägenhet en månad. Han bodde högt, det blev 510 trappsteg upp. Playa Ingles är ett typisk charterställe där skandinavier, tyskar, engelskmän har sina egna revir med restauranger, pubar och affärer. Men vi hittade våra tapasställen och jag kunde inte undvika att äta calamares. Vi tog även en tur till Las Palmas där vi åt på god köttrestaurant och vi hann med ginbaren Ginger som vi upptäckte redan förra året. Vi kom hem till en kall vinter men redan i dag var jag ute och gick i underbart väder och hela + 7 grader.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0