Har jag bättre tid att observera nu?

Tänkte på det i fredags när jag var med på seniorgympan som är superbra. Vi är blandade där, både män och kvinnor och det är bara bra med blandat. Efteråt bjuds vi på kaffe i gymmets kafé. Där sitter jag med min kopp då två herrar kommer och sätter sig vid samma bord. Helt ok men de hälsar inte, tittar inte på mig, bara sätter sig ner och börjar prata om hur duktiga och bra de är inne i gympasalen. Sen kommer en av herrarnas fru och sätter sig, henne tar de heller ingen notis om men hon börjar prata med mig istället. Så där sitter vi fyra personer runt ett lite bord och pratar två och två med varandra istället för att kunna samtala alla fyra tillsammans. Män kan vara mycket självupptagna i sin egen värld och söker ofta kontakt med andra män. Jag tror de känner sig mer hemma där. Även kvinnor vara självupptagna men. män pratar oftast med varandra medan kvinnor söker sig ofta till att även inkludera män i sina samtal. Jag börjar upptäcka det mer och mer och det är trist att det kanske är så.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0