Man tar sina val

Det gjorde jag när jag bestämde mig för att inte denna vinter vara i Las Palmas. Så nu sitter jag här framför TVn med mitt morgonkaffe och ser på om det blir en regering på fredag. Ska man skratta eller gråta, skaka på huvudet? Det är så sjukt och man undrar om man är kvar i lagomlandet Sverige där allt bara rullar på och invånarna i stort sköter sig. Ja mycket rullar på, det ser jag när jag är på väg till Karagården och Stadsmissionen på måndagar och tisdagar. Folk stressar iväg till jobbet med ögonen i sina mobiler och sin bubbla till värld. I övrigt fortsätter kriminaliteten, skjutningar, våldtäkter och rån. Det är något som måste tas tag i snarast så kanske bra om det blir en ihopsatt regering av dessa fyra partier. Fast jag undrar, det blir som vanligt, mycket käbbel och inget blir gjort. Jag har inte mycket till övers för några av dessa fyra partier men kanske bättre det än inget alls. Jag brukade gilla Liberalerna en gång i tiden, faktisk så jag tyckte det var ok att dottern röstade på dem. Men de kanske var bättre som Folkpartiet. Att det har blivit så här tror jag beror på att inga av dessa partier som det ju har gått dåligt för i valet, är att de inte har lyssnat på folket, på väljarna. De har kört på i sin övertygelse att som parti så gör de alltid rätt, vilket är så fel.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0