Palma de Mallorca

Nu är jag här sen i lördags och allt är så bra. Lägenheten jag hyr är stor och läcker. Två sovrum så mina kompisar som kommer hit får eget rum. Temperaturen är runt 10-20 grader, mer vår än sommar men vad gör det när man slipper kyla och snö. Vi har utforskat Palma i några dagar nu och träffat gammal kollega som har gett oss en del tips. Från i morgon är jag ensam men några vänner står på tur att komma hit. Jag är gärna ensam som jag var i Las Palmas förra vintern, men det är så klart kul att ha lite socialt liv också. I Las Palmas hade jag en väninna som kom några dagar, en kusin med fru och förstås crew från mitt gamla bolag. Det blev precis lagom och det blir det även här. Utflykt till Soller ska göras, sen vet jag inte. Jag är här i dryga tre veckor och Palma med strandpromenaden och stan i övrigt med charmiga torg räcker långt. Det är inget badväder men det gör mig inget. Jag älskar att promenera och kolla runt så det blir nog en hel del långpromenader.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0