Jagar hyresgäst

Dags för att hyra ut det mesta av övervåningen till någon behövande student.
I lördags kom en käck Göteborgs kille med föräldrar i släptåg. Tyvärr tackade han nej
då han hittade något annat som förmodligen låg lite närmare stan och Tekniska Högskolan.
Har en belgisk student som eventuellt är intresserad. Känns bra med en utländsk person
och jag har ju bra erfarenhet med min schweiziska student som bodde här i två år.
Inbillar mig att utländska killar är mer självständiga och lugnare än svenskar.
I varje fall de som kommer från mellan och Nord-Ekuropa, oj då fördomar ser jag.
Det som gäller när man har någon i sitt hus är att man kan lita på personen och att man
respekterar varandra och inte går i vägen för varandra. Den inneboende skall även känna
frihet och inte känn sig "jagad". Det blir intressant att se vad det blir för person. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0