Så var det studentmottgning igen.

Flera vänners killar tog studenten fr några dagar sedan och i går var det två mottagningar.
Det är rena nostalgin att gå på sådana fester. Man träffar så mångavänner man umgås med
fortfarande men ändå kanske lite för sällan och så är det gamla bekanta från år tillbaka.
Rigmor och Lelle är två helt underbara personer som jag har träffat på i de senaste tre åren
därför att deras adoptivson umgås med mina vänners söner. Jag brukade berätta för mina
vänner vilket dåligt samvete jag hade när min son gick på dagis och alltid blev hämtad sist.
Jag brukade flänga in med bilen från Arlanda och där satt han fullt påklädd och väntade.
Han har utryckt någon gång att han blev satt på vänt. Hemskt va.
När jag träffade Lelle och Rigmor för några år sedan det hade flutit många år sen min son och
deras dotter gik på dagis tillsammans. Då kom vi till att prata om våra barn och Lelle blev min
stora hjälte då han påminde mig om hur han eller Rigmor och jag rusade innan stängnings-
dags för att hämta våra barn som satt och lyssnade på saga som fröken Monika läste.
Då kom minnena tillbaka och mitt mycket dåliga samvete blev lite bättre. De var ju faktisk två
som satt på vänt. Idag hämtas barnen vid tre fyra tiden och jag vet inte om det kanske är bättre.
Jag hade det jobb jag hade, jag var inte ensam då men mitt ex hade orgegelbundet jobb så
det blev så här.
Mottgningarna var jättetrevliga, man blir chockad när det dyker upp "ungar" i 18-19 års ålder
som man inte sätt på ett tag och de är stora "vuxna". I går var det sista studenten ut för
två av mina vänner så en era är slut. Nu skall de ut i världen. Mina är redan där. Jag minns
studentmottagningarna för mina barn med glädje. I eftermiddag skall jag på en till och ser framemot det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0