Nu är det kallt igen

Tio år tillbaka i tiden, hur mycket bekymrade jag mig eller surade jag för att det var vinter, mörkt
och kallt? Kanske för att barnen bodde hemma och jag hade fullt upp så märkte jag det inte lika
mycket. Fast det borde jag ha gjort med tanke på att jag tidiga morgnar och sena kväller var ute
med Kasper. Nu som de senaste vintrarna tycker jag det är jättejobbigt. Det var lagom temperatur
innan jul och ingen snö. Jag älskade det. Visst det är vackert med snö och om det en dag är strålande
sol med runt - 4 grader skulle det var fint med en långpromenad men nu är det molnigt och
sen en vardag efter jobbet är det inte läge att ge sig ut i mörkret. Det är bara att vänta på ljusare
tider och då blir det som jag säger, åren går alldeles för fort eftersom det blir denna väntan på jul
och sen vår  och sommar.
Det är bra på jobbet, nya organisationen tar form, vi får mer att göra och jag tror faktisk jag är
den som är mest optimistisk och säger det här fixar vi. Så har jag då aldrig varit rädd för att kavla
upp armarna och ta tag i saker. Det blir intressant framöver för alla är inte lika positiva och kollar
noga hur många timmar de jobbar per vecka. Inte en timme skall ges till arbetsgivaren, herregud
varför inte? De får inte glömma de gånger de själva kan snika sig till en timme eller två på
arbetsgivarens bekostnad. Ge och ta heter det och använder man sunt förnuft så fungerar det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0