I går blev det fiskgryta

Bara för att kunna vara i köket själv utan att bli störd så gjorde jag en fiskgryta till middag och det blev även lunch tills i dag. Nu på sena mörka höstkvällar är det faktisk trevligt att stå i köket och fixa. Nägra ljus på bordet och i fönstren och min nya  platta i CD spelaren då blir det stäming. Skivan jag köpte hittade jag i Ronda en bit utanför Marbella. Vi tog en dagstur, dottern, hennes pappa och jag. Det var en mysig stad uppe i bergen och vi kom till en utsiktsplats i slutet av en lång gata och där satt två sydamerikanska indianer och spelade panflöjt och harpa och sjöng på spanska. Jag blev helt tagen, det var en sorglig melodi och jag började tänka på dotterns bror och hans tragiska bortgång. Jag köpte en av deras skivor och just nu är det den som spelas. Närmare jul, jag faktisk om en vecka när advänt har börjat då blir det även julskivor på CDn. Veckorna före jul spelar jag mycket julskivor och då kommer man in i den härliga julstämningen. När dottern kommer hem då blir det bakning av lussebullar och julgodis, kanske även pepparkakor. Så återerövningnen av köket blev jättebra.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0