Så hände det som ALDRIG får hända.

Min dotters bror är död. Inte min son men mitt ex son. Hon är förkrossad, hennes pappa är förkrossad och jag själv förstås så obeskrivlig förtvivlat. Hon ringde mig i morse, hon är i Spanien så det kändes så otroligt att inte få krama henne, få trösta nära. Nu blev det mycket gråt både från hennes och min sida. Hennes pappa ringde, helt i chock förstås.
I tio år fanns han där hos mig och exet och min son. Vi blev en familj som var tillsammans i allt, vi reste mycket, vi gjorde saker tillsammans. Min son och han var som brorsor. Så småningom kom vår dotter och deras gemensamma lillasyster som blev vår allas solstråle, vilket hon fortfarande är. Tyvärr blev det skilsmässa och jag och min son tappade kontakten med honom. Vi har förstås träffats i vuxen ålder vid gemensamma middagar och haft bra kontakt vid dessa tillfällen.
Sen i januari i år pluggade han och hans tjej i Bali och idkade sin favoritsport surfing. På väg hem nu i höst åkte de till bla VietNam och nu Sri Lanka, där han idag drunkande i en olycka. De skulle komma hem i december, de skulle åka snowboard han och min dotter. Allt har rasat nu, hur närmasta månaden ser ut vet vi inte. Nu vill jag bara att mina närmaste blir omhändertagen. Min dotter har sin pojkvän i Marbella och de åker till hans mamma nu i helgen. Det känns bra för i slutet av nästa vecka åker jag dit till henne. Min son och jag har träffats och pratat och det kändes så underbart skönt. Han träffar någon kompis för att prata. Själv sitter jag på jobbet, omgiven av mina kollegor och det känns också bra. I kväll går jag över till grannen och pratar lite. 
Något gör så otroligt ont inne i mig, för jag fick farhågor att något kunde hända. Han hade börjat med fridykning och han var lite våghalsig. Det känns så jobbigt att jag har haft den där känslan och vill försöka få bort den. Det hände en olycka och ingen kan göra något åt det. Vila i frid min lille bonuspojke. Jag glömmer dig aldrig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0