Snart nitton år har gått

För så länge sen är det jag och mina då unga barn flyttade hit till radhuset. Jag hade mina gamla möbler med mig från huset vi flyttade från och ensam med två barn gjorde att jag inte hade råd att börja med nya möbler på en gång. Huset var fräscht då, alla rum mer eller mindre nymålade men badrummet var en katastrof. Så slitet och fult. Jag kommer inte ihåg hur tvättstället såg ut men duschkabinen var gammal och skitig. Så badrummet fick jag kosta på mig med hjälp av exet och en kompis till honom. Sen gick diskmaskinen sönder rätt snabbt och jag tvingade mina barn att diska för hand i några år innan de sa stopp och en ny diskmaskin köptes in. Sen gick det några år där min relativt goda lön gick år till att försörja mina barn och vår härliga hund Kasper. Vi körde på semester till Tana varannan sommar. Sonen blev ju äldre och ville inte följa med mig och dottern men vi hann med några resor även utomlands. Det blev både Kreta, Marocko, Palma och Egypten och Jordanien och Indien med vänner. Sonen åkte till Thailand några gånger med kompisar. Det blev ju bättre med ekonomin efterhand så jag fixade en stor terrass på ena sidan radhuset. Vitvarorna började bytas ut efter hand. Sen började barnen bli vuxna och flytta ut och det märktes ju på ekonomin så nu efterhand har det blivit lite mer förbättringar i huset. Jag får ju inte glömma min dotter som i princip har målat alla rum i huset förutom vardagsrummet som jag fick ta hjälp till av en målare. Så huset har blivit snyggat till efterhand och när jag väl gick i pension hade jag tid och råd att köpa nya möbler till vardagsrummet. Det var förstås väldigt nostalgiskt när matsalsbordet försvann, ett runt furubord som jag behöll länge för barnens skull. De ville att det skulle vara kvar. Värre var det och montera ner min Avanti bokhylla som jag hade haft sen tiden i Falsterbo när jag bodde där på 70-talet. Den har följt mig genom många hus och lägenheter och har blivit upp och nermonterat flera gånger. Det märktes när jag tog ner den, den hade gjort sitt efter 38 år. Så nu bor jag fint med även ny terrass på andra sidan huset och njuter av att våren är på väg och i morgon kommer en snickare och gör om taket i köket så jag får dit fina spotlighs. Det behövs verkligen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0