EU-valet

Har nu jobbat som röstmottagere i cirka två veckor i Skolhagens bibliotek. I början droppade det in folk lite då och då men senase dagarna var det full rulle. Många vill förtidsrösta och det är bra.
Men att folk inte lär sig från val till val förvånar mig. De flesta har ju röstat i åratal, visserligen vart fjärde år men ändå.
Röstkortet man får i posten verkar inte  folk förstå att de ska öppna och kolla vart de ska rösta på valdagen och vart de kan förtidsrösta om de föredrar det. Många tar inte med sig röstkortet till förtidsvalet så då måste vi ringa till kommunen och få ett nytt utskrivet. 
Jag blir frustrerat emellanåt men håller förstås god min. Det som är trevligt är att men träffar andra röstmttagare som man jobbar i hop med.  Nya bekansskaper är alltid kul.
Idag om nån timma ska jag i väg och ta emot röster nu på valdagen. Vi får se hur många som kommer, kanske inte lika många som till riksdagsvalet i höstas. Men här i Täby Kyrkby brukar valdeltagandet vaa stort så vi får se hur många procent det blir. Det ska bli kul och jag kommer väl inte hem förrän vid midnatt efter att allt är uppräknat.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0