Innan julen bankar på

Har varit flera gånger senaste veckan på Stadmissionen. Först läsecrkeln som är mer intressant än jag trodde. Mitt gäng betående av fem herrar och tre damer, alla pensionärer, är mycket intresserade och diskussionerna tar aldrig slut.
Sen andrum vilket är tidig kyrkfrukost på söndagmorgon. Många hemlösa som kommer för gratis frukost och kort gudstjänst. Många är trötta och halvsover och värmer sig.
I går familjeträff med mammor och barn. Det var rena kaoset då de skulle laga egen pizza och de var åtta i varje grupp. Det gick så klart men vilken stress och ljudnivån var enormt hög. När jag sjönk ner i sätet på T Banan var jag helt slut.
I dag storhandel och i morgon på gymmet. Dottern hämtar jag på Arlanda torsdag kväll och på fredag flyttar sonen hem över några dagar. Sen kan julen börja.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0