Inte samma generation

Min dotter sa i julas att hon och hennes sambo kunde konstatera att min generation hade haft det så mycket bättre när vi blev vuxna och startade våra liv. Det är väl delvis sant. Vi kunde plugga, skaffa jobb och bostad på ett lättare sätt, iallafall bostad, lån och jobb. Tror även dagens generation har lätt att få utbildning fast man blir bekymrad över hur skolorna fungerar idag. Är glad att mina barn hade bra grundskolor och gymnasier när de gick där. Idag har min dotter ett bra jobb  i Tyskland och sonen har till slut bestämd sig för att plugga till lärare och på universitetet verkar det fungera. Jag själv är nöjd med mitt arbetsliv där jag själv efter studenten jobbade upp mig i flygbranschen och hade bra chefsjobb helt till jag gick i  pension. Som pensionär är jag nöjd med den pension jag har. Känner att jag har jobbat mig till den och det är kanske även ett resultat av min generation. Så de unga i dag kanske har det svårare men det gäller att inte ge upp.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0