Syskonen återförenade

När jag tänker tillbaka och konstaterar att åren går kan det bli svårt att få alla minnen i kronologisk orden. Jag har tappat kontakt med vänner genom åren. Några känns det ok att inte ha kontakt med medan andra känns det underbart att återknyta kontaken med. Min son tappade kontakten med sina systrar för så många år sedan då han bröt kontakten med sin far.
De är äldre än honom och var mitt i sitt vuxna liv med giftermål och bilda familj vilket jag förstår tog sin tid. Det var aldrig några hard feelings mellan syskonen men ibland så blir det bara så. Sonen hjälpte inte heller till att hålla kontakten.
Men nu är de återförenade. Jag fick följa med på lunch hemma hos en av systrarna och det bev en fin stund tillsammans. Det var så att åren emellan inte hade någon betydelse, kontakten var där direkt. De kunde prata obehindrad om sin far, sina liv och allt annat. Jag är så glad över att de har kontakt igen och kan umgås. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0