Dan före dan

Har haft en så fantastisk fin dag. Jag började med att köra till Arninge för att handla det sista i matväg.
Det var i princip tomt där så tidigt på dagen. Alla klappar var ju inköpta och inslagna och jag hade även hunnit rimma på nästan alla. Hämtade sonen med sin katt vid lunchtid och sen lånade dottern bilen för att åka till sin pappa några timmar för dopp i grytan.
Sonen och jag satte i gång med skinka och Jansson. Blev en del pyssel med det men vi tog ett glas vin under arbetets gång. Det blev så mysigt. Sen kom dottern hem och skulle göra spansk tortilla men det blev inte lyckat. Jag hade helt fel stekpannor sa hon. Tortillan blir nog god ändå så vi smakar på den i morgon. Vi avslutade med mat vid soffan, blev lite mera vin och slötittade på film på TV. Jag sprang ut ch in i köket och fick våttorka hela köksgolvet som vara nersmetat med olja och annat. Sonen hade köpt nån julpysselgrej som han och dottern pysslade med. Vilken kväll att minnas. Det är inte ofta vi samlas vi tre men när vi gör det då är det en magsik stund för mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0