Grått, grått, grått

I snart två månader har solen knappt varit framme så visst blev jag nästan chockad när den dök upp i tisdags. Jag tog en långpromenad och bara njöt. Jag har knappt varit ute på promenader då det mer eller mindre har regnat varje dag dessa månader. Jag ser på minnesbilder att för ett år sen var det både sol och lite snö och av lång erfarenhet så vet jag att så är det med vädret från år till år. 
 Temperaturen ligger gott över 5-6 plusgrader och det har varit bra nu när jag har problem med nyköpta element. Fast det ska nog lösa sig i dag tror jag när elexperten ankommer i eftermiddag.
Jag fick en ny bekantskkap för en vecka sen när min inneboendes mamma kom och hälsade på honom. En jättetrevlig engelsk kvinna som jag fick fin kontakt med.Vi drog tillsammans till julmarknad i Norska Kyrkan på Söder. Det tyckte de var mycket trevligt, Vi stannade och åt lax smörgås och drack kaffe och jag passade på att köpa några norska produkter till vårt julbord. En kör sjöng några vackra julsånger så det blev riktig julstämning.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0