Det finns även annat, både glädje och bekymmer

Idag firar min syster och svåger guldbröllop. Tänk hela 50 år tillsammans, det är respekt. Hade varit fint att kunna fira med dem men i dessa tider vet man ju inte när vi kan ses. Gränsen mellan Norge och Sverige har varit vidöppen i alla år och så händer detta. Så galet och sjukt men bara att gilla läget.
I går fyllde min sons far 80 och det är också till glädje eftersom han har varit så sjuk i cancer och annat i mera än 10 år. Hoppas han klarar sig många år till och inte blir smittat av corona.
Sen finns det bekymringar, min väninna Annes man har varit sjuk i cancer i några år nu och det har sett hyfsat bra ut eteråt. Men nu har han varit inne på sjukhus några gånger till undersökning och det verkar inte helt bra, fast inget är fastställd ännu. Jag oroar mig, dels för sjukdomen men även att han ska bli smittat. Det skulle han inte klara av tror jag. Jag har alltid gillat honom, han är en sån där lite "grumpy old man" men med mycket humor. Vi kan ha en härlig jargong mot varandra, lite tufft så där och jag gillar det. Det verkr även han göra. Han har flera små barnbarn som han måste få uppleva nu när de växer upp. Jag hoppas på det bästa.
 
Idag hade vi en härlig träff via Zoom och Viktväktarna. Man blir inspirerat och får tips att hålla motivationen uppe. Av den anledningen ger jag mig ut på en lång vandring även idag. I går gick jag 8 km i kylan, hoppas det är lite varmare idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0