Det var ju det där med ålder, vad betyder det?

Gamlingarna ska ju ändå dö, speciellt de med andra sjukdomar. Dementa då, spelar det någon roll? Åldersfixeringen i Sverige förnekar sig inte i dessa tider, de äldre, de gamla räknas inte längre.  Vart går gränsen? Är det enligt FHM och andra experter  70 år. Väl då kan jag själv vara i den gruppen. 
Jag känner tillräckligt många 60 år och äldre med andra sjukdomar som riskerar att dö i på grund av detta virus. Jag vill att de ska leva så länge de kan med sin allvarliga sjukdom de redan har. Alla under 65  tänker inte så har jag förstått och jag blir förvånad att så många kan tycka så. Har de ingen i sin närhet de inte vill  ska dö eller tycker de bara att så är får det bli just nu med detta hemska virus. Vi runt 70 och över vi kanske gör fel som isolerar oss, vi kanske ska gå runt och bli smittat av oansvariga personer som far runt fast de kanske är smittate.
 
Sen har vi de som tar det där med biologisk ålder kategoriskt. Du som snart är 70 måste ju hålla dig inne, det är ju rekommendationer på det, fick jag höra här om dagen. Jag får heller inte handla mat själv sägs det. Jag har sedan jag gick i pension fått en bättre kondition och hälsa jag definitivt inte hade för runt 7 år sen. Jag äter hälsosamt, jag tränade ca 4 gånger i veckan på gym innan viruset och nu vandrar jag runt i Täby Kyrkby. Genosnittligt 4-5 mil i veckan. Jag kan konstatera att jag har en mycket bättre hälsa än personen som har två år kvar till 60 som tyvärr inte fattar det. Ibland är ålder bara en siffra.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0