I måndags nästan normal dag

Var dags att byta till sommardäck så jag tog bilen till Arninge och kom snabbt in i bytartältet som brukar vara uppställd varje höst och vår.  Tänkte stanna vid någon affär och handla men kände inte för det utan körde vidare. Då kom jag på att jag behöver faktisk några nya fräscha vårskor så jag tog mod i mig och körde till Täby Centrum. Där har jag inte varit sen i början av mars tror jag. Där var det verkligen inte mycket folk så behövde inte trängas någonstans. Jag visste vilka skor jag ville ha så köpet gick snabbt. Sen en sväng på ICA och handla frukt och grönt. På vägen hem messade en kompis om att kaffet var klart på hennes terrass så jag svängde förbi. Blev en trevlig fikastund och det gick bra att sitta ute trots lite kallare väder. Sen hemma resten av dagen och det blev en bok och TV sen på kvällen.
 
I tisdags var jag en sväng förbi min husläkare och hon lugnade mig med mitt höga blodtryck. Jag äter ju medicin och mitt blodtryck har aldrig varit skyhögt så jag är rätt lugn vad gäller det. Passade på att ta min första spruta mot fästningar. Jag är ju mycket ute i skog och mark dessa tider så man måste vara skyddad. Nästa spruta tar jag i juni så jag måste påminna mig i mobilen. Tisdagen var alltså mera coronalik och idag onsdag ska jag ut på långvandring, väder eller inte väder.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0