Vem ska man tro på i dessa tider?

Har trappat ner på att följa alla Coronanyheter. Det är mycket repris på vad som sker. Sen är ju våra experter lite luddiga numera tycker jag, eller är de det? Kurvan planar och det förstår jag gäller att vi inte har överskridit sjukhusplatser på intensivvårdsen och respiratorer finns kvar. Sen att bekräftad smittade och dödstalet ökar verkar ingen vara orolig för. Det förstår jag när de säger att snart så har Stockholm flockimmunitet, det är resten av landet som nu ökar mer än tidigare.
Men så är statsministern i TV igen och ryter till om valborg och ramadan. Vi ska inte fira något och vi ska inte tro att det har blivit bättre så skärpning på de som sitter på uteserveringar eller tät ihop i parker nu i vårsolen. Värre blir det när någon läkare och expert meddelar att hålla avstånd och inte umgås för många gäller faktisk inte bara vi som är  70+ utan det borde gälla alla, även yngre människor. Han går så långt att han påstår man borde bara umgårs familjevis. Då har vi i såfall samma regler som i Tyskland där min dotter bara får umgås med sin sambo och det har de gjort över en månad nu. Jag som inte har familj hos mig ska vackert hålla kontakt via sociala medier med mina vänner och barn.
Kanske jag får träffa dem ute lugnar han med. Vi håller verklgen avstånd de få jag umgås med, både på promenader eller här hemma.  Jag tycker det börjar bli dubbla budskap  och jag undrar fortfarande  varför man inte är  mer förvånad över det stora dödstalet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0