WhatsApp samtal med barnen

Pratade med barnen i går kväll, dottern i München och sonen på Öland. Som vanligt är det jättetrevligt. Vi skrattar, pratar i munnen på varandra, ja det bara rullar på. Coronan är huvudämnet men även mycket annat, bland annat min tomatodling och att jag är ute i skogen och plockar blåbär.  Det är inget de tidigare har förknippat med sin mor. Nu blev det mycket snack om att  dottern och pojkvän ska komma hem en vecka i september. De ska på bröllop och pojkvännen fyller 30 år medan han är här så det blir häktisk. Så hur ska vi klara att undvika viruset. Både hon och pojkvännen jobbar men i München är det obligatorisk med munskydd både i kollektivtrafiken och i affärer. Jag sa att jag går i karantän nu och försöker undvika både kollektivtrafik och affärer. Ska ta tillfället i akt och handla klockan 0800 på ICA i Kyrkbyn. Sonen som har varit orolig för att smitta mig tycker det har vändt nu. Han skojar med att jag har varit ute för mycket senaste tiden. Det har jag ju med både resor och utflykter men tvi tvi, än så länge känner jag mig ok. Jäklar vad det mesta är komplicerat just nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0