60 + eller kanske 80 +

Playa Ingles på 80-talet var disco, vin, solbadande och lite flörtande. Då åkte jag oftast i jobbet för att planera för crew inför vintersäsongen men tog någon gång en weekendtur för att få sol och roa mig med vänner. När barnen kom på blev det familjesemester på 90 talet på fint Vinghotell. Två vintrar har jag nu varit en vecka i Playa Ingles på bra hotell med väninna. Oj vad det har hänt mycket på på tjugo år. Att vandra runt på dagar och kväller så har man i princip bara 60 och 80 plussare runt sig. På hotellet ser man familjer med barn men vart bor de unga, de som vill ha disco, sol och lite flört? Har de slutat åka till Kanarieöarna och hittat andra ställen att roa sig på? Eller har de sina egna ställen? Såg jag inga äldre på 80-talet eller brydde jag mig inte att se dem?  Kanske många av de gråhåriga männen även snurrade runt i Playan på 80-talet. Vår krogrunda blev norska puben Naboen där det faktisk var mycket trevligt med en trubadur. Där träffade vi ett norskt par som vi hade trevligt med. Sen var det  Playa del Sol, hjälp för ett ställe. Min väninna gillar ju att dansa så vi dök in där några gånger. Det var såklart svensk dansbandsmusik och sånt har jag inte så mycket till övers för. Irländska pubar finns det överallt och vi tog även en tur dit. Härlig musik från en kille som sjöng. Men det var bara grått och grått runt omkring vart vi än gick. Plötsligt kände jag mig lite yngre än de flesta men det kanske berodde på att jag har slingat mitt hår. Playa Ingles har blivit de äldres Mecka och kanske för att de har åkt dit år efter år.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0