En vecka hemma nu

Vädret är inget att prata om, det är helt ok att gå ut när det inte regnar. Stadsmissionen har mycket intressant att erbjuda förutom jobbet som volontär. De erbjuder intressanta föreläsningar och kurser och jag har ofta missat detta. Men nu blev det två tillfällen denna vecka och i onsdags var det en traumakurs. Det handlade mycket om hur man möter människor man inte känner. Vad har de med sig i bagaget? Det gäller att mötet blir rätt och specielt med hemlösa och andra utsatta. Ofta har de varit med om tråkiga saker, bara att bli hemlös är ju ett trauma i sig. Det gäller att kunna lyssna och låta de prata i sin egen takt. Sen vill inte alla prata och det måste man respektera. De är trevligt att träffa andra volontärer och diskutera gemensamma erfarenheter från volontärarbetet. Fast det blev en nyttig resa till Playa ingles med vattenjympa varje dag, besök på hotellgymmet  och långa promenader så satte jag ändå full fart på mitt gym i Vallentuna. Det har blivit fyra spinningpass sen jag kom hem. Så har det blivit flera telefonsamtal och besök hos väninna vars mamma gick bort i början av veckan. I morgon fyller hon år så då blir det att gratta och träffa resten av hennes familj. Hade även bilen på verkstad i tisdags så nu är den i bra skick. Hoppas nästa vecka blir lite lugnare, jag måste ju städa också.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0