Hundpromenad med Scoby

Jag gick ner till Vårdcentralen för att ta några prover inför min genomgång med min husläkare nästa vecka. Min kompis Anne bor precis bredvid så jag gick inom för en fika. Där var ju hennes dotters hund, den absolut sötaste, lugnaste vovve i hela Kyrkby/Vallentuna. Jag tog helt enkelt med mig Scoby hem så nu ligger han på hallgolvet och sover. I kväll ska Anne och jag på räkfrossa med min frissa och det ser jag fram emot.
I söndags chattade jag med en annan kompis, min partner in travel som jag kallar henne och nu gick det fort. I går bokade vi en resa till Gran Canaria och vi åker på lördag. Min kompis älskar ju sol och värme och ligga på stranden. Jag är ju  inte lika entusiastisk men fick ge mig så nu bor vi i Playa Ingles. Dock kommer vi att ta bussen in till Las Palmas några gånger och umgås med släkt och vänner som är där just nu.  
Jag redan längtar. Visserligen har vi ingen full vinter här hemma och dagarna blir ljusare bit för bit men det var kyligt i morse när jag gick ner till Vårdcentralen så lite varmare och ljusare blir toppen.
Jag fick boka om mitt läkarbesäk till senare datum.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0