Glatt överraskad igår

Ännu en vecka i Coronatiden och jag har knappt sett en människa sen i lördags. Söndagsvandringen blev ju instäldd då det regnade för mycket.
Man blir nästan galen där man går och surrar hemma, tar en sväng till mataffären och sen promenader ute i naturen. Städa emellanåt måste jag ju och hålla kolla på mina övervattnade växter men sen då. Några telefonsamtal och chattar ger lite men sen är det läsa, läsa, läsa. Har fyra böcker som står på tur när jag är klar med den jag håller på med.
Så i går eftermiddag när jag höll på med min middag ringde en väninna och frågade om hon kunde komma över. Hon hade kommit ner från landet en dag tidigare.
Så trevligt, plötsligt var det fint väder att sitta ute och sen gick vi en lite kortare promenad än vad vi brukar. Ren och skär lycka med lite social kontakt. Och i kväll blir det vår träff igen med tjejgänget och det blir bubbel och vin och många härliga skratt och lite Coronatjat förstås. Ser så fram emot det..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0