Vad ska jag göra i dag?

Vissa dagar i denna Coronatid har jag inget speciellt planerat. I går var det full fart med shopping med grannen och sen avslut med en väninna som kom över en stund.
Inget vin, bara citronvatten.
Jag måste ju definitiv ut och vandra i dag men vart. Jag gick hemifrån till Visinge station, ca 7 km. Där hoppade jag på Roslagsbanan och åkte till Tibble station. Gick till Täby Centrum där jag shoppade lite och tog en fika på ett kafe. Det är bara att konstatera att folk vill tillbaka till normalitet igen. Det var mycket folk på kafeer och lunchserveringar men inte många i affärerna. Jag tog det lugnt och höll avstånd, de flesta verkar göra det. Sen ut i regnet tillbaka till Tibble och tåget hem till Kyrkbyn. Sen gick jag hem. Var skönt att sätta sig på terrassen och käka körsbär jag hade köpt.
Totalt blev det 12 km så jag är nöjd. I morgon blir det att åka till Systemet och handla vin och förbereda inför roadtrip till Sunne.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0