Första söndagen i maj

Och jag skulle varit hos min dotter i München som var planerat sen i julas. Men det får jag sluta tjata om nu. Är så glad över mitt videosamtal med barnen i går. Härligt att se deras ansikten och glada miner. Fick även kolla på sonens katt som bara är så fin. Så kul att kunna prata alla tre om mest corona förstås men även annat. Jag förmedlade min ångest (ja ska nu inte överdriva) över att snart fylla 70 och förmaningarna varje dag i media hur man då ska uppföra sig. Ok jag tar inte detta på så  stort allvar. Jag kör mittt  corona light race som vanligt. Ute och vandrar, träffar ett fåtal vänner, går i butiken några gånger i veckan och tar alla förbehåll. Myndigheterna är nog nöjd med mitt förehavande i dessa tider.
Nästa vecka ska jag äntligen få träffa sonen. 14 mars träffades vi på lunch och konstaterade att vi var lagom nojig till viruset som började sprida sig. Vi kramades inte och nu senare är vi nog mer än bara lagom nojig.. Nu har jag bara väntat på bättre och varmare väder för vi ska träffas utomhus och gå runt sjöarna i Solna och Sundbyberg som vi ofta gör när jag hälsar på honom. Sen  brukar vi gå hem till honom och dricka kaffe men det låter vi bli just nu.
Han har varit förkyld med det är länge sen och har varit frisk i minst tre veckor. Hankanske har haft corona och dt kanske han får veta så småningom. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0