Varför har det blivit så här

Vaknar efter en god natts sömn och undrar vad jag ska hitta på  idag. Först kaffe, sen frukost  och en långpromenad innan regnet kommer. Till kaffet blir det  att kolla på nyheter på TV, i laptopen och på det gamla hederliga sättet, text TV. Det är det bara gamlingar som kollar på säger mina unga bekanta inklusive min son. Jag kollar hur som helst och undrar vad vi håller på med i det här landet. "Många ungdomsorganisationer hotas". "Trakasserier  mot bönder ökar". "Säpo: Extremister driver skolor" och "Flera bilbränder i Upplands Bro". Nu ä det väl på tiden att börja rensa och ta tag i detta. Dessa rubriker återkommer ofta och vad är det för människor som hotar? Djuraktivister hotar bönder, men vem hotar ungdomsorganisationer? Har inte dessa ett eget liv att sköta och komma med vettig kritik om de tycker något är fel. Något eller någon driver det här landet åt fel håll och det har inget med corona att göra. Djuraktivister är oftast vilsna ungdomar som så klart ska värna om djur men de ska låta bönder vara. De ger oss mer än kött och mjölk, de odlar jorden så vi får mat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0