Variation i vardagen

Har blivit lite trött att vandra ca fem gånger i veckan så förslaget att vara med på jympa några gånger i veckan vid Norskogsbadet blev en hit. Jag var där idag med ett gäng på gräsmattan vid bassängen.
Gott om plats  och vi började redan kl 0900 och timmen gick snabbt.Jag planerar åka dit två gånger i veckan och variera detta med vandringen. När jag berättade detta för mina barn blev min omtänksamma son orolig men jag hoppas jag lugnade honom.  Han är rädd om sin mamma och vad jag ska råka ut för. Han påminde mig om min cykelolycka och hur det påverkade honom att se mig ligga nersövd  i respirator. Han vill definitivt inte uppleva detta igen och speciellt inte i coronatider. Jag blev rörd  och sa till honom att han var min hjälte och är det fortsatt. Jag blir mer och mer orolig för detta virus när man nu läser om de som har drabbats och nu berätter vilket helvete de har gått igenom så visst är jag så försiktigt som det går att bli men jag måste kunna röra mig utomhus.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0