Kan det vara sälköttet?

Jag hade en medarbetare som var imponerat över min hälsa och brukade skoja om att ni åt väl sälkött hela vintern. Han syftade på min hemtrakt långt norr om polcirkeln. Nej något sälkött åt vi aldrig men däremot var valbiff något extra gott på söndagarna. Jag kommer ihåg att jag gillade det men det är väl mer eller  mindre förbjudet numera.
Maten är viktig men vi får i oss mycket skit om vi inte tänker oss för. Numera är det mesta ekologisk som jag köper, speciellt grönsaker och frukt. Det kostar för mycket så där måste priserna gå ner om folk ska köpa mera.
Hur som helst är inne på dag 13 på min coronatid. Mår bra i kroppen, hostan hänger kvar och den kan vara  jobbig emellanåt.
Är bra så långt men längtar att få komma ut och promenera. Kanske till helgen bara hostan dempar sig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0