Håller konferens med mig själv

Läste om ett par som skulle ha en konferens för att planera hur de ska klara vintern nu när mörkret och kylan börjar visa sig. De hade redan bokat in sig på en teaterpjäs i april. Kände att jag själv måste ha i varje fall några planer för att klara vintern tills jag igen kan öppna altandörren och ta mitt kaffe utomhus. Men man måste ju hade något annat att se fram emot innan dess. 
Alla verkar vara så positiva ändå, kanske för att dölja att även de känner att denna gång blir inte novembermörket lika attraktivt. Man kan inte bara åka över till London eller Paris och njuta en långweekend. Det är dåligt med kurser, konserter och sport man kan slinka in på. Man får inte gå på eller själv ha trånga hemmafester säger till och med Löfven. Han som har gått i FHMs ledband och tyckt att allt är lugnt i det här landet jämfört med hur farsotten härjar i andra länder.
 
Jag erkänner att jag är inte lika positiv inför kommande vinter som många i min omgivning verkar vara. Jag tycker det är ok att gnälla lite. Det jag fortsätter göra är att mysa inne med tända ljus, en god bok, serier och filmer. Sen har jag ju städa, pyssla hemma och ta tag i spanskkursen på Duolingo. Jag lär mig faktisk en hel del om jag bara kör på. Så blir det whatssamtal med barnen och lite annat chattande med vänner och släktningar. Tack och lov för internet.
 
Jag ser fram emot när dottern kommer och firar jul här en hel vecka. Sen får det bli promenader, gymmet och några middagar med begränsat antal vänner.
Inga hemmafester alltså och om jag kör Luciafika i år som förra året vet jag inte än. Förra året var det nog ca 12 personer här och det går inte denna Lucia. Så ja, mycket hemmasittande blir det.  Karantän light hela vintern.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0